Shell wint tweede plaats klimaatontkenner Sargasso

Shell op ‘eervolle’ 2e plaats klimaatontkenners

Geplaatst op Geplaatst in Generation Discover, kindermarketing, Lesmateriaal, Nieuws, Shell

Shell zit in de top 3 van een nieuwe ranglijst voor Nederlandse klimaatontkenners. Shell was genomineerd vanwege Shells misinformatie-campagne die gericht is op kinderen.

Thierry Baudet kreeg de meeste stemmen en is daarmee de grootste klimaatontkenner van Nederland. Hij is de winnaar van de prijs ‘De Gouden Hockeystick’. Op de 3e plaats van de klimaatontkenners staat Clintel, het ‘advies’-bureau van Marcel Crok. Shell eindigt op de 2e plaats. De jury schrijft:

Een bedrijf dat de olieproductie nog wat opstookt en via events en onderwijsmateriaal onze kinderen wijsmaakt dat overstappen op duurzame energie echt zo’n haast niet heeft laat zijn ware aard zien. Shell voert een dubieuze strategie om zich enerzijds te positioneren als voorloper in de energietransitie en anderzijds te lobbyen tegen ingrijpend klimaatbeleid. 

Uit het jury-rapport van De Gouden Hockeystick

De Gouden Hockeystick is een initiatief van het online platform Sargasso. De prijs wordt jaarlijks toegekend aan een persoon of organisatie die het afgelopen jaar de belangrijkste bijdrage heeft geleverd aan het actief verspreiden van mis- of desinformatie over klimaatverandering en klimaatwetenschap in Nederland.

Lees ook Shell teruggefloten om misleidende reclame voor kinderen

Volg en like ons: