Minnesma: “Ik ga echt niet naar Shells PR-feestje Generation Discover”

Geplaatst op Geplaatst in Generation Discover, kindermarketing, Nieuws, Shell

“Ik ga echt niet naar hun PR-feestje.” Marjan Minnesma (Urgenda) reageert op de uitnodiging van Shell om naar Festival Generation Discover te komen. “Wat denken ze wel? Shell doet allerlei dingen die niet passen bij een duurzame toekomst.”

Dé voorvrouw van klimaatminded Nederland, Marjan Minnesma, heeft ook een boodschap aan burgemeester Aboutaleb. Aboutaleb opent het Shell-festival woensdag 2 oktober.

“Burgemeester Aboutaleb, ga je tijd niet voldoen aan een bijeenkomst van een bedrijf dat zo lang mogelijk wil doorgaan met fossiel. Generation Discover is eigenlijk gewoon een bijeenkomst die moet worden afgeschaft.”

Minnesma kreeg de uitnodiging voor het event ‘New Energy Challenge Finals Event’ dat plaats vindt op Festival Generation Discover. Met de al even ronkende ondertitel ‘Driving the Future of Mobility in a Changing World’. In de uitnodiging heeft Shell het lef om te spreken over het Klimaatakkoord van Parijs. En samenwerking tussen start-ups en ‘industry’.

The world’s energy system is going through a complex transition to meet the targets set out in the Paris Agreement. Start-ups and scale-ups have a key role to play in driving this transition. Collaboration between start-ups and industry can fast-track the development and introduction of breakthrough technologies. 

Op Generation Discover 2017 liet Shell kinderen een puzzel leggen over de energiemix in 2050. De uitkomst van Shells puzzel was dat er dan nog meer dan 70% kolen, olie en gas gebruikt wordt. Met die boodschap ondermijnt Shell het Klimaatakkoord van Parijs.

Shell geeft meer geld uit aan marketing dan aan duurzame energie.

Uitnodiging van Shell aan Marjan Minnesma voor event Generation Discover
Volg en like ons: