Hogeschool Leiden: “Wij zijn geen partner van Shell”

Geplaatst op Geplaatst in Generation Discover, kindermarketing, Nieuws, Shell

 

De Hogeschool Leiden staat met z’n logo op het festival Generation Discover van Shell, maar ontkent partner te zijn van Shell en het festival Generation Discover.

De secretaris van het College van Bestuur liet ons vandaag (16 oktober 2018) het volgende weten: “Naar aanleiding van uw mail, kan ik u melden dat er geen sprake is van een partnerschap tussen Hogeschool Leiden en Shell, noch betaalt of sponsort Hogeschool Leiden Shell het festival in Generation Discover in 2018.”

Het logo van de Hogeschool Leiden staat nog wel op de website van Generation Discover.

Wij zijn blij met dit nieuws, want de Hogeschool Leiden wil studenten opleiden voor een succesvolle toekomst. Alleen dat al is genoeg reden om niet samen te werken met een multinational die de toekomst verbroeikasgast.

Bovendien doen studenten van de Hogeschool Leiden onderzoek naar hoe communicatie kan bijdragen aan het overleven van een bedrijf. De Hogeschool is dus bekend met de praktijk van greenwashing. Het heet greenwashing als een bedrijf een vergrootglas legt op z’n minimale duurzame inspanningen, zonder dat het bedrijf iets doet om de schadelijkheid van z’n core business te verminderen. Het festival Generation Discover is een schoolvoorbeeld van greenwashing, want het festival gaat over schone technologie, terwijl de olie- en gassector van Shell groeit.

Well done, Hogeschool Leiden!

Lees waarom partners zo belangrijk zijn voor Shell

Volg en like ons: